• Festiwal Dobrej Energii CUDNOLANDIA we Włocławku

          •  

             

             Festiwal Dobrej Energii CUDNOLANDIA to dziecięce święto wyobraźni. Wiersze i piosenki festiwalowe stanowią impulsy do twórczej aktywności recytatorskiej, wokalnej i plastycznej. Zadaniem tego projektu jest rozwijanie w młodym pokoleniu kreatywności.

            Dorobek festiwalowy pokazuje, że ta idea skutecznie konkuruje z ofertą mass mediów. Festiwal promuje wśród dzieci i młodzieży takie postawy, które zwiększają ich bezpieczeństwo zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym. Finał VI Festiwalu Dobrej Energii „Cudnolandia” we Włocławku odbył się 24 listopada w Centrum Kultury Browar B we Włocławku.

            Głównym celem wszystkich konkursów była interpretacja wierszy poety Jacka Cudnego. W konkursie plastycznym wzięło udział blisko 450 osób, dlatego tym bardziej jest nam miło poinformować, że prace uczniów naszej szkoły zostały zauważone. Znalazły się one na wystawie prac plastycznych. Ich autorami są: Julia Kozłowska z klasy II a i Kacper Klimek z klasy VI d. Praca Kacpra Klimka dodatkowo zdobyła III nagrodę w kategorii plastycznej. Wyniki wszystkich konkursów zostały ogłoszone podczas koncertu galowego.

            Gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu dobrych występów, a naszym uczniom wyróżnień.

          • Misja: TOLERANCJA I ŻYCZLIWOŚĆ

          • 21 listopada 2024r. w klasach 6 odbyły się zajęcia wychowawcze w ramach kolejnej misji ogólnopolskiego programu ,,Empatyczna klasa”. Celem spotkania było uświadomienie uczniom, jak ważne są  takie wartości jak tolerancja i życzliwość w codziennym życiu, zarówno w relacjach z rówieśnikami, jak i w szerszym kontekście społecznym. W czasie lekcji przeprowadzono dyskusję na temat definicji tolerancji i życzliwości. Uczniowie dzielili się swoimi przemyśleniami, co oznaczają te pojęcia, a także wskazywali przykłady ich przejawów na co dzień. Następnie omówiono, jak brak tolerancji i życzliwości może prowadzić do konfliktów, wykluczenia i negatywnych emocji wśród ludzi.

            W ramach ćwiczeń grupowych uczniowie:

            - rozwiązywali rebusy,                                                                                            

            - układali synonimy i antonimy,                                                                                             

            - tworzyli plakaty promujące tolerancję i życzliwość,                                                            

            - układali kodeks życzliwego kolegi,                                                                             

            - wybierali cechy człowieka tolerancyjnego,                                                                        

            - rozwiązywali zadania multimedialne.

            Podkreślono, jak istotne jest, aby każdy czuł się akceptowany i szanowany w grupie, a życzliwość i tolerancja to fundamenty, na których budujemy przyjazną atmosferę w klasie i szkole. Lekcja zakończyła się refleksją, w której uczniowie zastanawiali się, w jaki sposób sami mogą być bardziej tolerancyjni i życzliwi. Zajęcia były interaktywne i angażujące, a młodzież wykazała się dużym zainteresowaniem tematem.

          • „Dzieciństwo bez Przemocy”

          •  

             

            Gmina Miasto Włocławek włączyła się do realizacji ogólnopolskiej Kampanii Dzieciństwo bez Przemocy, organizowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, mającej na celu przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci w Polsce. Na kampanię składają się ogólnopolskie i lokalne działania edukacyjne oraz medialne. Ogół działań zaplanowanych do realizacji ma na celu zbudowanie wydarzenia mobilizującego całe społeczeństwo do zapobiegania krzywdzeniu dzieci. Nasza szkoła również włączyła się do tej kampanii. W czasie jej trwania przewidziane zostały do realizacji różne działania. Kierowane będą do nauczycieli, rodziców jak i samych dzieci. Pedagodzy i wychowawcy klas I – VI będą przeprowadzać zajęcia edukacyjne z zakresu profilaktyki przemocy, wykorzystywania seksualnego, zachowania bezpieczeństwa w sieci. Nauczyciele będą mogli poszerzyć swoją wiedzę na temat rozpoznawania i reagowania na przemoc, np. uczestnicząc w webinarach. Wyrazem symbolicznego sprzeciwu wobec krzywdzenia dzieci jest kolor czerwony.

             

          • Muzyka łagodzi obyczaje…

          • 21 listopada 2024 roku- w Światowy Dzień Życzliwości - w naszej szkole odbyła się niezwykła „lekcja” muzyki. Uczniowie klas młodszych wzięli udział w koncercie „ Listy muzyczne z Gitarlandii”, natomiast klas starszych – „Z gitarą przez wieki i kraje”. Muzycy- pp. Krzysztof Orzechowski i Krzysztof Oczkowski- przedstawili uczestnikom historię i budowę instrumentów strunowych szarpanych, np. gitary klasycznej, banjo, mandoliny czy ukulele.  Gitarowy duet zaprezentował słuchaczom praktyczne zastosowanie instrumentów w muzyce. Uczniowie usłyszeli utwory z różnych stron świata, np. USA, Grecji, Francji czy Afryki. Spotkanie zakończył quiz muzyczny,  polegający na rozpoznaniu tytułu filmu, z którego pochodził utwór lub wykonawców polskich i zagranicznych przebojów.

            Podczas występów gitarzystów „ String Duo”  panowała radosna atmosfera, uczniowie chętnie nagradzali Muzyków brawami. Aktywny udział słuchaczy w koncercie sprawił, że to wydarzenie na długo pozostanie w ich pamięci.

          • Dzień Życzliwości

          • 21 listopada obchodziliśmy w naszej szkole Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień.  Jego celem jest uwrażliwienie ludzi na wzajemną życzliwość, dobroć, bezinteresowną pomoc i wzbudzenie w nich pozytywnych emocji. To wspaniały moment, by przypomnieć sobie banalnie proste przesłanie –  bądźmy życzliwi na co dzień, a nie tylko od święta.

            Organizatorzy zaplanowali na ten dzień kreatywne zadania zarówno dla starszych jak i młodszych uczniów.

            Pierwszoklasiści wykonali prace plastyczne na wystawę szkolną pod hasłem: „Z życzliwością na co dzień”. Natomiast drugoklasiści i trzecioklasiści- „Kalendarz dobrych uczynków", w którym od 21 listopada do 31 grudnia będą zapisywać w domu, co zrobili dobrego dla swoich bliskich, znajomych i przyjaciół.

            Wychowawcy klas IV-VIII przeprowadzili pogadankę z uczniami na temat życzliwości i opracowali wspólnie z nimi „Kodeks życzliwego ucznia". Na lekcji plastyki powstała wizualizacja życzliwości w postaci „Łańcucha życzliwych serc", składającego się z kolorowych ogniw, na których uczniowie mogli zapisać swoje skojarzenia ze słowem: „ŻYCZLIWOŚĆ”.

            Na przerwie, uczniowie mogli wykonać zdjęcie w fotobudce na tle skrzydeł i napisu: „Życzliwość dodaje skrzydeł". W czytelni- obejrzeć gazetkę tematyczną i wylosować na pamiątkę tego wyjątkowego dnia, sentencję.

            W pokoju nauczycielskim, przygotowano dla nauczycieli losy z życzliwym słowem do wylosowania dla siebie i obdarowania nim kogoś bliskiego w szkole.

            W świetlicy, dzieci brały udział w licznych konkursach i zabawach tematycznych. Przygotowały Ordery Życzliwości i laurki dla bliskich.

            Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego i  Szkolnego Koła Wolontariatu wraz z opiekunami  przygotowali happening pod hasłem: „Życzliwość dodaje skrzydeł”. Obdarowywano przechodniów osiedla Kazimierza Wielkiego z sentencjami na temat życzliwości i naklejkami z emotikonem uśmiechu .

            Największą popularnością wśród uczniów cieszyły się kolorowe ulotki z hasłem: „Życzliwe słowo- podaj dalej". Uczniowie mogli oderwać karteczkę z miłym zwrotem lub uśmiechem i podarować ją nie tylko koledze/ koleżance, nauczycielom, ale także bliskim w domu.

            Ten dzień na pewno na długo pozostanie w pamięci każdego z nas. To doskonała okazja, by promować takie wartości jak empatia, dobro i szacunek oraz budować przyjazną atmosferę w szkole.

            Dziękujemy za zaangażowanie całej społeczności szkolnej.

            Organizatorzy: Joanna Świeczkowska, Małgorzata Pawlak, Kamila Szylbert, Agnieszka Lamparska, Iwona Palińska-Kacprowicz, Łukasz Rutkowski , Agnieszka Traczyk, Anna Zielińska, Angelika Kostecka, Magdalena Goszcz.